keskiviikko 20. kesäkuuta 2012

Loppuvuosi 2010

Yllättäen tämäkään vuosi ei mennyt ilman ongelmia. Olin matkalla Botniaringiltä Turkuun ja tarkoitus oli alun perin ajaa suoraan perille asti. Tampereen jälkeen tuli mieleen sittenkin käydä Pirkanhovissa pikaisesti ja hyvä, että käytiin. Peruuttelin auton parkkiin ja auton edessä näky oli tällainen:

Mukava pieni öljyvanahan se siinä oli ja lähemmällä tarkastelulla osoittautui, että se tuli ahtimen öljyletkusta, joka oli murtunut. Pikainen soittelu ympäriinsä kavereille ja ensin järjestyi Jannen isä hinaamaan autoa omalle pihalleen ja siellä notkuttiinkin siihen asti, että Tomi pääsi edelliseltä trailerireissulta takaisin Tampereelle. Siitä lähdettiinkin sitten kyydillä kohti Turkua:

Ei voi olla kuin kiitollinen, kun löytyy sellaisia kavereita, jotka jaksavat auttaa :)

Ahtimelle ei millään meinannut löytyä oikeanlaisia letkuja ja kun ne vihdoin löytyivät ja olin niitä laittamassa paikalleen, lähtivät kierteet sekä pulteista että ahtimesta. Meni hermot kyseisen T25-ahtimen kanssa ja ostinkin tilalle käytetyn T25G:n, joka on vähän isompi ja antoi kyllä persdynolla mitattuna vähän enemmän tehoakin. Samalla kun auto seisoi ilman ahdinta Marko teki siihen uuden putkiston, tai lähinnä vanha hervoton takapönttö vaihtui tuplaulostuloon:





Alkuun ajattelin, että en haluaisi tällaista ulostuloa, mutta nyt kun se on paikallaan, on se huomattavasti paremman näköinen kuin vanha. Myös 2010 vein autoni DNSF:n osastolle 100+ Motorshow:hun:

Osaston rakentaminen käynnissä




Matkalla 100+:ssaan alkoi taas kerran pakosarjan tiiviste vuotamaan. Tämä johtuu siitä, että kannesta on aikojen saatossa kierteet kadonneet. Samoin ennen talviseisontaan jäämistä opin senkin, miltä tuntuu, kun kytkin luistaa. Ilmeisesti ahtimessa oli oikeastikin pikkuisen enemmän tehoa kuin vanhassa, kun kytkin alkoi antautua ;) 2010 talvella Silvialla oli hieman huonommat oltavat, kun minulla ei ollut tallipaikkaa ollenkaan..


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti