torstai 21. kesäkuuta 2012

Osien haalimista

En ottanut Silviaa ajoon ollenkaan vuonna 2011, koska silloin keskittyminen meni Romulla Välimerelle reissuun :) Silvia liikkuikin parkkipaikalta trailerille ja trailerilta uuteen talliin Hyvinkäälle. Siinä olikin sitten kaikki ajot sinä vuonna. Silvia ei mahtunut trailerille peltivanteilla, joten oli pakko vaihtaa siihen hieman miedommat vanteet alle, vähän ne on ujot ;)


Pesin peltivanteet samalla, kun ne kerran olivat irti. Huomasin siinä sitten samalla, että vähän on tainnut olla ahdasta tuolla vanteen takana.. Hyvin on silti pitänyt ilmat sisällä.



En kuitenkaan unohtanut Silviaa ihan kokonaan, vaikka ajamaan en päässytkään. Olin jo pitkään ajatellut, että haluaisin ostaa joko auton, jossa on V8-moottori tai sitten laittaa sellaisen moottorin Silviaan. Jenkit ovat sen verran arvokkaita, tai siis oma maku niissä on sen verran kallis, että ihan vielä (opiskelijabudjetilla) ei ole mahdollisuuksia ostaa sellaista. Joten kun vastaan tuli Roverin 3,5 litrainen V8 sopivaan hintaan, se oli pakko käydä hakemassa. Niin ja Silviassahan oli ne kannen pakosarjan kierteet rikki ja kytkin luistatteli, joten tuli nekin korjattua samalla ;)


Takana V8:n onnellinen omistaja =D
Ebay on ystävä, joten sieltä on tullut koneen oston jälkeen tilattua vaikka mitä. Briteistä on suurin osa osista tullut ja voi että, kun joidenkin brittien kanssa asioiminen on hankalaa. Yhdeltä myyjältä oli jo kaasari ja imusarja on tilattuna. Hänen asenne oli lähinnä: "koska olet ulkomaalainen, olet kusettaja, huijari ja ainakin aivan idiootti". Maksoin osat, rahat näkyi myyjän paypalissa ja kuljetus oli tilattu. Myyjä pyysi ilmoittamaan, koska on nouto ja kun hänelle ajan ilmoitti, hän reuhosi siitä, että häneltä ei kysytty koska sopii tulla. No lopputulos oli se, että myyjä perui kaupan, koska rahat olisi pitänyt lähettää "as a gift". Muuten ei kelvannut ja hän ilmoitti, ettei kaupoista tule mitään ja palautti rahat. Kaksi viikkoa meni tuohon episodiin ja myyjä vielä lopuksi totesi, että nyt tiedät miksei hän tykkää tehdä kauppaa ulkomaalaisten kanssa, kun se on aina niin kauheeta sähläämistä. Miksköhän..?

Britanniasta on löytynyt asiallisiakin myyjiä ja tämä edellä mainittu jäi poikkeukseksi. Osia on siis jo jonkin verran haalittu kasaan.




Kannet on 3,5 litraisista vakiokansista ne parhaat, isommalla pakopuolella ja venttiileillä. Näissä kansissa on siis paras virityspotentiaali ilman kauhean suurta työstämistä. Vanhoissa siis ei ole mitään vikaa, mutta nämä on vähän paremmat.

Laatikkokin löysi tiensä mun tallille. LT77 oli hakusessa ja sellainen myös löytyi. Tämä alkaa olla jo järkevämmän kokoinen kuin koneen mukana tullut panssarivaunun laatikko. Hyllyssä pölyttymässä ollut S13 Silvian vaihdevälinlyhentäjä pääsi myös käyttöön ja siitä tuli ihan hyvä vaihdekeppi tähän laatikkoon.



Suomesta Markon kaverilta löytyi Hedman heddersin pakosarjat.



Koneestahan selvisi loppujen lopuksi myös se, minkälaisesta autosta se on alunperin. Selittänee hieman esimerkiksi laatikon kokoa..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti