maanantai 2. huhtikuuta 2012

2006 ja 2007

Silviaksi olen tätä aina sanonut, vaikka virallisestihan tämä on 180ZX, CA18ET Twin spark koneella.

Ensimmäinen homma auton kanssa oli siistiä konehuoneesta kaikki nippusiteet ja ilmastointiteipit pois ja laittaa vähän siistimmät asennukset tilalle.. Auto on Ruotsin tuonti ja se oli seissyt Suomessa noin vuoden ennen kuin minä sen ostin. Leiman sain helposti ja kilvet myös, eikä katsuria haitannut edes takapöntön varsin komea viritys:


Tallin nurkasta onneksi löytyi toinen takapönttö ja putki tehtiin alusta loppuun 2,5" putkesta.

Vaikka takapönttö oli ainoa vaimennin, äänet olivat suhteellisen maltilliset. Silloin kun ajoin auton Espoosta Turkuun, äänet olivat jotain ihan muuta, koska putki oli noin puolesta välistä poikki ja se irrallinen loppupää oli auton sisällä..

Loppu vuonna 2006 en autolle tehnyt juuri muuta kuin ajoin. Silloin ajoin myös talven ja keväällä 2007 olikin taas pientä puuhastelua luvassa. Etulokasuojat alkoivat vaikuttaa hieman haperoilta ja kun niitä tutkaili enemmän kävi ilmi, että niitä oli jo koitettu paikkailla, joskaan ei kovin kestävällä tavalla.

Kaikki mitä lokasuojan kaaresta jäi jäljelle
Uusia lokasuojia ei ollut saatavilla, joten tästäkin tuli melko kyseenalainen korjaus ja hyvin väliaikainen sellainen.

Lasikuitua ja kittiä..






Alkuperäinen syyläri tuli tiensä päähän ja tilalle tuli S14:n syyläri.
Yläpään lähtö oli erilainen kuin S12:ssa, mutta hyvin sopi silti.
2007 kausi päättyi näihin tunnelmiin:

Auto sammui tyhjäkäynniltä eikä sen jälkeen käynnistynyt. Tässä vaiheessa jouduin noin puoli vuotta keräämääm motivaatiota, että sain mentyä tallille ihmettelemään mikä oli vikana. Loppujen lopuksi ongelma löytyi bensatankin johdoista, jotka hapertuivat käsiin kun niihin koski.. Ilmeisimmin nuo johdot ottivat itseensä bensapumpun (Walbro) vaihdon yhteydessä. Tinasin sinne uudet johdot ja johan toimi.

Autohan olisi ollut hyvinkin nopeasti takaisin ajossa, jos olisin heti jaksanut alkaa tutkia asiaa. Vikaa etsiessä vaihdoin ohimennen autoon uuden bensanpaineensäätimenkin. Samassa selvisi, että vanha olikin jo melkoisen jumissa, joten vaihto oli paikallaan. Lisäksi vaihdoin orkkis imansuotimen tilalle kartion.

Tässä pääpiirteittäin suurin osa siitä, mitä autolle tapahtui vuosien 2006 ja 2007 aikana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti