tiistai 10. huhtikuuta 2012

Ajovalot

2008 autolle alkoi tapahtua. Suurin muutos tapahtui alustassa ja näkyvin ulkonäössä. 

Luukkulamppujen moottorit olivat hajalla, joten siinä oli hyvä syy vaihtaa etuvalot. Ensimmäisenä keulalle sovitettiin Mazda 626 Sportsaloonin etuvaloja, mutta ne olivat liian leveät.
Vähän myöhemmin vastaan tuli Mitsubishi Lancerin valot, jotka ostin itselleni ja ne lopulta päätyivät Silvian keulalle.
"Pienen" sovittelun ja askartelun jälkeen valot ja uusi lasikuituinen konepelti istuivat keulalle suhteellisen hyvin. DNSF:läiseltä ostettu konepelti ehti maata tallissa melkein vuoden ennen kuin se pääsi käyttöön. Silloinen käyttöauto, eli Mitsubishi Galant, sai luovuttaa maskinsa Silvialle, koska Silvian alkuperäinen maski ei enää sopinut uusien valojen kanssa.

Keula valmiina
Etuvalojen alkuperäinen tarkoitus oli korvata mielestäni melko rumat ja toimimattomat luukkulamput toimivilla ja paremman näköisillä valoilla. Ulkonäön lisäksi myös valoteho parani huomattavasti. Valomuutoksen myötä autolla on ollut mukavampi ajaa myös pimeässä, koska valoa on todellakin paljon enemmän kuin alkuperäisillä lampuilla oli.

Saman vuoden katsastuksen yhteydessä muutoskatsastin koko keulan muutoksen. Rekisteriotteessa on siis prosentit myös maskista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti